Stalker Diana
Sekali datang, seumur hidup sayang ; )

errr ?

Bismillalahhirrahmannirrahim >__< hi buddies , sihat tak ? alhamdulillah . hihi . SAHABAT tu apa ? bosan lah kalau ada sahabat yang tak faham apa yang kita inginkan . dan lebih membosankan sekiranya kita saja yang harus mengerti apa yang mereka inginkan . adakah sahabat tu kawan masa kita senang saje ? Ataupun apa ?


Bagi saya , Sahabat tu besar maknanya . Memang susah nak cari tapi memang wujud . yang boleh saya panggil sahabat mungkin ada sorang dua . Macam mana dengan yang lain ? Saya hanya boleh panggil mereka rakan sekelas atau sekolah dan tak lebih dari itu . Ada juga yang kawan makan kawan . Yang ini paling banyak . Nak tau ciri-ciri KAWAN MAKAN KAWAN?


Pertama : Mereka ini dikategorikan sebagai tidak jujur . Anda boleh tengok sendiri , apabila anda dalam kesenangan , mereka akan membuntuti anda ke mana saja anda pergi dan mereka juga akan buat apa saja untuk anda asalkan anda turuti kemahuan mereka tidak kira kemahuan apa pun . Saya bagi contoh , duit . Mereka berkawan dengan anda disebabkan duit .


Kedua : Mereka ini pula dikategorikan sebagai DENGKI DENGAN APA YANG anda ADA . Mereka tidak senang dengan apa yang anda miliki . Mereka anggap anda seorang yang lebih superior dari mereka dan mereka akan bermuka muka di depan anda tetapi apabila mereka di belakang anda , mereka akan mengutuk dan mencaci anda di luar pengetahuan anda sendiri . Saya telah hadapi benda ini berkali kali .

Tapi saya tidak bersua muka dengan mereka . Sebaliknya saya DOAkan mereka diberikan rezeki melimpah ruah supaya mereka bahagia dan berhenti mengata saya . Mereka ini sebenarnya tidak berpuas hati dengan kemewahan kita , kesenangan kita dan kebahagiaan kita . Mereka anggap itu terlalu besar dan mereka tidak boleh terlalu rapat dgn kita dan menghasut kawan yang lain untuk meninggalkan kita .


Ketiga : Hasutan . Mereka ini terlalu taksub menghasut orang lain untuk membenci kita walaupun kita tidak berbuat apa-apa .


Keempat : Tikam Belakang kawan baik sendiri . Pergh . NI SAKIT SANGAT . Anda pernah rasa ? Saya pernah . Dan kawan saya ni burukkan saya dekat guru saya sendiri . Sampaikan saya dengan kawan yang sama-sama jadi mangsa terpaksa bangkit balik secara perlahan . Apa lagi yang boleh saya buat ? KAWAN BAIK SAYA SENDIRI .

~DOAKAN YANG TERBAIK UNTUK ANDA ; (

*Saya tidak ada jalan penyelesaian bagi permasalahan ni . cuma banyakkan sabar dan berkawan lah dengan mereka kalau anda mampu , dan berhati-hati lah dalam berkawan .
Ini hanya pandangan saya , kalau kawan anda bukan dikategorikan seperti di atas , saya ucapkan tahniah !*

assalamualaikum :)

Thanks reading :)